Coronavirus: la infermera que lluita en l’epicentre de la pneumònia de la Xina

A Notícies Internacionals parlarem d’un tema que està causant molt enrenou: el coronavirus. Quan el brot del coronavirus va sorgir a la ciutat xinesa de Wuhan a finals de l’any passat, els mitjans de comunicació del país asiàtic podien informar sobre l’epidèmia al detall.

Però, a mesura que l’emergència s’ha anat agreujant, superant les 700 morts a la Xina, les plataformes d’internet han eliminat diversos articles que critiquen el treball del govern per frenar el virus.

Les autoritats també han tractat de prendre mesures enèrgiques contra les advertències compartides per un metge quan el coronavirus va començar a estendre’s.

En un cas excepcional, la BBC va poder parlar amb una treballadora de la salut a Hubei, la província en l’epicentre del brot on també es localitza Wuhan. Per protegir la seva identitat, va demanar només identificar-se pel seu cognom, Yao.

Pruebas clínicas de coronavirus en China
Laboratori

Yao treballa en un hospital a la segona ciutat més gran de Hubei, Xiangyang. Descriu el lloc com una “clínica de febre”, on analitza mostres de sang preses per diagnosticar qualsevol persona sospitosa de tenir coronavirus.

Abans del brot, Yao havia planejat viatjar a Guangzhou per passar l’Any Nou xinès amb la família. El seu fill i la seva mare es van avançar a ella en el viatge però, quan va esclatar l’epidèmia, Yao va decidir ser voluntària en Xiangyang.

“És cert que tots tenim només una vida, però hi havia una veu forta dins meu que deia ‘ho has de fer'”, va relatar a la BBC. Al principi va haver de superar els seus dubtes sobre la decisió. “Em vaig dir ‘Prepara’t i protegeix-te bé'”, explica Yao.

“Fins i tot si no hi hagués un vestit de protecció, sempre podria fer servir un impermeable. Si no hi hagués una màscara, podria demanar a amics de tota la Xina que m’enviessin un. Sempre hi ha una manera”, va aclarir.

Un transeúnte en una calle de Wuhan
Persones a Xina

“És una feina difícil, molt trist i punyent, i la majoria de les vegades simplement no tenim temps per pensar en la nostra pròpia seguretat”, confessa Yao.

“També hem de tractar els pacients amb compte i tendresa, perquè moltes persones van acudir a nosaltres amb gran por, alguns d’ells estaven a prop d’una crisi nerviosa”, relata.

Eira García i Elsa de las Heras

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: