La companyia instal·larà un centre a Barcelona, on es controlaran les anomenades fake news. Donarà treball a 500 persones a la Torre de Glòries.
El centre s’encarregarà de controlar i investigar les temudes i presents fake news. Aquest, estarà situat a la Torre de Glòries, abans anomenada Torre Agbar. El centre serà el segon a Europa, ja hi ha un a Alemanya, i ocuparà vuit pisos de l’emblemàtic edifici.
L’empresa ha decidit obrir el centre per combatre contra les notícies falses. Són notícies inventades que la gent publica i que agafen un gran ressò. Les xarxes socials són l’habitat ideal per aquestes notícies. La companyia vol tenir control sobre aquestes per tal que la informació que es pugui rebre per la xarxa social sigui verídica i fiable.
Algunes notícies falses són bastant impactants. Per exemple, el 2015, una periodista del diari The Sun va publicar la notícia de que va viatjar com a refugiada de Síria fins a París. El sorprenent va ser que afirmava que no havia passat cap tipus de control. Venia a dir que els controls d’immigració no eren efectius.
Per aquest tipus de notícies, i d’altres semblants o pitjors, Facebook decideix crear aquest tipus de centres.
Yacouba Mangassouba i Sergio Fernàndez
Filed under: Catalunya | Tagged: #facebook, #fakenews, #notíciesfalses |
Deixa un comentari