Resultats de les eleccions europees

Les eleccions al Parlament Europeu de 2014 van tenir lloc a la Unió Europea entre el 22 i el 25 de maig. En elles es van triar per sufragi universal directe, lliure i secret dels 751 diputats europeus que integraran l’eurocambra i que representaran a la ciutadania europea en el període comprès des 2014-2019.

Es va parlar de refer tot el calendari i avançar les primàries del novembre, d’oblidar les eleccions internes i convocar un congrés extraordinari per rellevar Alfredo Pérez Rubalcaba i tota la direcció. Un dia després que el PSOE obtingués el pitjor resultat de la seva història (14 diputats i el 23% dels vots), el partit bull. Els socialistes analitzaran aquest dilluns a la seva executiva els resultats de les europees.

La proposta de començar de zero i elegir un nou lideratge del partit, segons les fonts consultades, compta amb adeptes a Andalusia, de llarg la federació més poderosa, on els socialistes van derrotar a el PP per 9,3 punts de diferència.

Però altres territoris es podrien sumar a una tesi que també és vista amb bons ulls per l’anomenada “vella guàrdia” del partit. Si s’aplica, aquesta sortida aparcaria les primàries i les convertiria, després de l’elecció pels delegats de la nova cúpula, en una plataforma del nou secretari general com a aspirant a la Moncloa. Seria unprocés controlat pels diferents aparells, en què es tractaria de designar un candidat amb bona relació amb totes les sensibilitats del PSOE.

Els resultats obtinguts han estat els següents:

887080

Carmen García

Deixa un comentari