Hostaleria, centres comercials, discoteques… Aquests són una mínima part de tots els locals que han de tancar a Catalunya.
Us pregunteu per què? Molt fàcil, Covid-19. Aquesta mesura va entrar en vigor el divendres 16 d’octubre i té una durada de 15 dies, amb opció a prorrogar-ho més temps. La decisió ha estat per part de la Generalitat de Catalunya per intentar reduir els contagis per Covid-19.
Aquesta decisió ha causat enrenou i caos entre la gent, sobretot en els propietaris d’aquests comerços. Això ha derivat en manifestacions per tota Catalunya en contra d’aquesta decisió.

La gent es va reunir el dia 16 d’octubre a la plaça Sant Jaume per manifestar-se en contra del tancament imposat pel govern. La manifestació va començar a les 11:30h a la plaça, on han fet pancartes i s’han desplaçat per la Via Laietana tallant el trànsit. Entre altres coses també han cridat lemes com: “No als tancaments” i “Govern Dimissió”.
Finalment, aquesta norma també afecta a les vetlles de persones mortes per Covid-19, ja que no és podran realitzar.
Us aconsellem intentar sortir el menys possible de casa, mantenir la distància de seguretat i no fer reunions de més de 6 persones.
A dia 21/10/20 la xifra de morts per Coronavirus a Catalunya ascendeix a 4.024 casos nous en les últimes 24 hores.

Raúl Aguilar i Sergi Ávila
Filed under: Catalunya |
Deixa un comentari