A Nara, una ciutat de Japó, els cérvols que viuen en parcs públics i són alimentats per turistes han sortit a la ciutat perquè no hi havia ningú que els alimentés.

A la ciutat de Nara, al sur de l’illa de Honshu, els cérvols de la espécie sika viuen de forma lliure al parc central de la ciutat. Estan tan acostumats a compartir espais amb els turistes que s’apropen perquè els donin de menjar. De fet, hi ha petites botigues que ofereixen galetes per donar als cérvols.
Víctima del coronavirus i per la caiguda del 80% dels turistes, el festival Shunie, que generalment té lloc a la ciutat entre l’1 i el 14 de març, s’ha cancel·lat. Aquest és un dels molts exemples com el coronavirus està afectant el turisme de la ciutat, incidint directament en els hàbits alimentaris dels cèrvols i obligant-los a abandonar els seu hàbitats naturals a la recerca de menjar.

Les notícies locals també mostren cérvols deambulant pels carrers de la ciutat mentre els conductors, preocupats, disminueixen la velocitat intentant no donar-los cap cop.
Aquesta situació no és nova. La Nara Deer Preservation Foundation ha comunicat que no és la primera vegada que els cérvols vaguen pel centre de la ciutat.
Erin Casas
Filed under: Internacional, Notícies |
Deixa un comentari