Galetes nadalenques

El Nadal està a punt d’arribar i, per estar ben preparats, avui us portem una recepta per fer galetes de nadal. Aquestes en especial són de gingebre, però si no us agrada aquest ingredient el podeu no posar. Aquesta espècia li dona un sabor especial a les galetes i a més té moltes propietats.

Galletas de Navidad
Galetes de gingebre

Ingredients

  • 500 g de farina
  • 2 cullerades petites de gingebre molt
  • 2 cullerades petites de canyella molta
  • 1/4 cullerada petita de clau molt o nou moscada molta
  • 3/4 cullerada petita de bicarbonat de sodi
  • 225 g de mantega a temperatura ambient
  • 200 g de sucre moreno
  • 1 ou gran
  • 170 g de mel o melassa

Com preparar-les

En un bol barregem els ingredients secs. En un altre bol batem la mantega amb el sucre fins a obtenir una crema. Afegim la mel i l’ou, ho barregem i, finalment, afegim els ingredients secs. Pastem fins a obtenir una massa homogènia, una cosa enganxosa. Ho deixem reposar en un recipient hermètic (fora de la nevera) per dues hores. Després estenem amb el corró entre dos fulls de paper de coure, ho posem al congelador 10 minuts i després tallem les galetes. Les posem al forn a 180°C (ha estat precalentat prèviament) i el temps dependrà de la mida de les vostres galetes.

Com decorar-les com ninos de gingebre
Receta de galletas de Navidad
Ninos de gingebre

Per decorar les nostres galetes necessitem: aproximadament 250 g de sucre glas, 1 clara d’ou, fideus o cristalls de sucre vermell i blanc, ullets de sucre i boletes de sucre.

Per col·locar la cobertura la posem en una mànega de pastisser d’un sol ús, li tallem la punta i fem decoracions senzilles: enganxem els ullets de sucre, boquetes sorpreses o enfadades, etc. Quan preparem les galetes li podem tallar forats al centre, i també alguna cama. Aleshores, també podem posar cobertura al voltant dels forats i escampar amb els cristalls de sucre, etc. I finalment enganxem les boletes amb cobertura per fer els botons.

Marta Vega i Iker Esteban

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: