Bilbao és la ciutat més gran del País Basc i la capital del territori foral de Biscaia.
La ciutat té 353.340 habitants, anomenats bilbaïns, i és la part integrant més activa econòmicament i industrialment de la Gran Bilbao o àrea metropolitana, on viu més de la meitat de la població.

El preu del viatge és de 126,60€ per persona.
Sortirem des de l’aeroport de Barcelona, Sants el divendres 1 d’abril i tornarem el diumenge 3.
Durant la nostra estada a Bilbao ens allotjarem a l’hotel Barcelo Avenida****per un mòdic preu de 50,00€.

Durant aquesta setmana podrem visitar:
– Pont de la Mercè: Al 1937 es va refer aquest pont sobre el primitu que Ernesto Hoffmever va construir al 1883.

– Mercat de la Ribera: És d’estil eclèctic i presenta una bella arquitectura amb boniques vidrieres. Va ser construït pel Bermeo Pere de Ispizua i Susunaga. Va iniciar les seves activitats el 1929 i sobresurt especialment per la seva excel·lent oferta de peixos i mariscs. Després de les inundacions de l’estiu del 83 es va reformar, va sanejar i modernitzar interiorment en les seves estructures i instal.lacions.

– Església de Sant Antoni: Es va construir sobre les ruïnes de l’antic Alcazar de la ciutat, a finals del segle XIV, en estil gòtic. El seu esvelt traçat forma part de l’escut de la Vila juntament amb el pont del mateix nom. Conté un bell retaule plateresc realitzat per Guiot de Beaugrant.

– Museu d’Art Sacre: Situat al claustre del Convent de l’Encarnació, exposa obres de l’Art Religiós de Bizkaia en ornaments, escultura i pintura des del romànic als nostres dies. Magnífica col·lecció d’argentina.

– Catedral de Santiago: Dedicada a l’apòstol que és patró oficial de Bilbao des de 1643. Construïda a finals del segle XIV, d’estil gòtic, té tres naus amb trifori i girola. El claustre és petit però de bella traça gotica. Va adquirir el nom de Catedral al 1949. La seva torre i façana principal és obra neogòtica de Severino de Achúcarro, acabadades al 1887.

Beatriz Molina i Lidia Palacio
Filed under: Per desconnectar! | Leave a comment »