El creador i president de la companyia tèxtil Inditex, que compta amb botigues com Zara, ha decidit abandonar el càrrec que ocupa i vol que el seu substitut sigui Pablo Isla.

Amancio Ortega, que actualment té 74 anys, va començar com a noi dels encàrrecs quan era petit i després de 50 anys té una de les deu majors fortunes de tot el món i és el creador d’una de les empreses espanyoles amb més importància amb 5000 botigues a més de 77 països al món.
La revista Forbes, el va considerar l’any 2007 com el vuitè home més ric, amb una fortuna estimada en 18.280 milions d’euros.
El primer Zara el va obrir a l’any 1975 i la marca Inditex a l’any 1985. A finals dels anys vuitanta va obrir una botiga a Oporto.

Probablement el seu èxit és degut a que ofereix roba d’alta qualitat que està de moda a un preu més raonable.
A més a més a l’any 2001 va decidir entrar a la Borsa, i actualment és la tercera empresa espanyola més important a la Borsa.
Sandra Mercado i Tània Sánchez
Filed under: Espanya |


Deixa un comentari