Recta final de les obres de millora dels carrers de Montornès

Les obres de millora de la via pública han afectat al carrer dels Pins, de Vinyes Velles, de l’Estrella, de Sant Sadurní, el passatge de Vinyes Velles i la rambla de Sant Sadurní. Se suposa que aquestes obres finalitzaran abans d’acabar-se el termini d’execució fixat pel Ministeri d’Administracions Públiques i que acaba el 31 de desembre d’aquest any.

Les quatre obres, que compten amb el fons d’inversió local del govern de l’estat, han coincidit amb el projecte de renovació dels carrers de Verdaguer, del Riu Mogent i del Bruc. Això ha permès ampliar la zona de vianants que abasta una part del carrer Major amb la incorporació del carrer del Bruc; d’un tram del Riu Mogent, el que arriba fins el carrer de Sant Isidre; i d’un altre tram del carrer de Jacint Verdaguer, el comprès entre els carrers Major i de l’Estrella. Les vies integrades a la zona de vianants tenen una estètica similar a la del carrer Major.

Primeres àrees de contenidors soterrats
En la recta final de les obres de millora dels carrers de Montornès Centre, s’han posat en marxa la instal·lació de quatre àrees de contenidors soterrats.

Dues d’aquestes àrees s’han situat al carrer de l’Estrella i les altres dues s’han projectat a la rambla de Sant Sadurní, concretament a la confluència entre la rambla i els carrers del Molí i Major. En el cas del carrer de l’Estrella, una àrea s’ha instal·lat a la confluència entre aquest carrer i l’avinguda de l’Onze de setembre, i la segona, just al costat de la plaça de l’Enxaneta.

De gener de 2008 a juny de 2009, l’Ajuntament ha imposat 95 sancions per l‘abocament incontrolat de trastos vells i altres residus a la via pública. La retirada costa anualment prop de 80.000 euros.

 Mònica Donadeu i Ivan Gómez

Deixa un comentari