La col·legiada extremenya Guadalupe Porras Ayuso, aquest dijous 29 d’octubre ha fet història i ha sigut la primera dona en arbitrar un partit internacional masculí de l’Europa League entre LASK i Ludogerets que suposarà tot un triomf en l’arbitratge femení.

Després de Bibiana Steinhaus -primera dona en arbitrar un partit d’una de les cinc grans lligues masculines- i Stéphanie Frappart -primera dona designada per arbitrar la final de la Supercopa masculina-, l’arribada de Guadalupe suposa un pas més en el reconeixement de les dones en l’arbitratge internacional femení.
La col·legiada s’emociona en l’escoltar les paraules que li dediquen els seus companys: “Sento molta satisfacció. Aquesta càrrec suposa un objectiu més complert en aquesta cursa. Ho afronto amb moltes ganes i amb la mateixa il·lusió que vinc a treballar cada dia”, afirma l’extremenya. A més, llança un missatge a les futures àrbitres: “Totes les noies que comencen poden veure que es pot aconseguir qualsevol objectiu que es proposin. És un món molt dur, però tot es pot aconseguir amb treball i sacrifici”, destaca.
Crec que està molt bé que una dona arbitri un partit de futbol bastant important, però crec que algun dia d’aquests hauria de deixar de ser notícia i normalitzar-se que una dona arbitri un partit.
Anna Viñallonga
Filed under: Esports |
Deixa un comentari