L’Arnau Marcos com l’alumne destacat

Aquesta setmana com l’alumne destacat hem escollit a l’Arnau Marcos de 1r.

1- Què fas en el teu temps lliure?

Jugar a la play.  DSC01552_ arnau marcos

2- Quin tipus de música escoltes?

Pop.

3- Practiques algun esport?

Sí, futbol.

4- Ets més de lletres o de ciències?

De lletres.

5- Digues una cosa que canviaries de l’institut.

L’horari escolar.

6- T’agrada llegir?

No.

7- Quin ha sigut el moment més vergonyós a l’institut?

No n’he tingut cap.

Laura del Álamo i Helena Palma

Xerrada: “Com fer del temps amb els fills/es, temps de qualitat”

Aquest dissabte a la Sala Parroquial de Sant Sadurní de les 11:00h fins a les 12:30h es clou el cicle de xerrades organitzat en el marc del Pla Educatiu de Montornès amb la família com a protagonista. La xerrada anirà acàrrec de Rosa Ferrer de l’Associació de mestres Rosa Sensat.

La sessió és gratuïta i comptarà amb un servei de monitoratge per a infants a càrrec de l’Esplai Panda.Imatge promocional del cicle

Melany Amaro i Laura Mendoza

 

Va de Tele

És el vídeo d’una nena que es casa simbòlicamment amb el seu pare. Fa això perquè el seu pare està a punt de morir.

Aida López

Qui és qui?

L’últim qui és qui era en Jordi Metón de 3r.

Aquesta setmana en el qui és qui?…

DSC01556_ qui es qui xavier

Laura del Álamo i Helena Palma

Lliga musical del professorat!!

Aquí teniu la classificació d’aquesta setmana:

Classificats per a la gran final: David Iglesias i Judit Navarro

3. Mari Fernández 91 punts

4. Montse Morcillo 69 punts

5. Andreu Montañès 58 punts

6.Azahara Casas 40 punts

7. Martí Miró 45 punts

8. Anna Carles 30 punts

9. Núria Lecina 27 punts

10. Magda Romartinez 23 punts

11. Conxi Espada 18 punts

Marina Pedrós i Hossain el Ommali

La cita secreta de Zapatero amb Pablo Iglesias

El líder socialista va passar pel Congrés com una ombra i i va haver, fins i tot, d’escoltar de llavis del seu rival polític, Mariano Rajoy: «cap enlloc» de Podem i Esquerra Unida. I el que és pitjor, fins l’expresident Zapatero li va jugar una mala passada. No només es va citar a l’esquena amb Pablo Iglesias, l’enemic a batre per l’esquerra, sinó que a més no va dubtar a elogiar els dots i el futur de Susana Díaz.

Pedro Sánchez, seguido de César Luena, ayer en el Congreso.

Júlia González i Alex Martínez

Un gol a la trinxera

L’espectacle no va haver de buscar aquesta vegada tècniques impossibles, sinó en l’ardent implicació dels jugadors. Barcelona i Atlètic, sempre millor defensant que atacant, poc delicats en les transicions, però triomfants en la correcció, van fer el necessari per mantenir intactes les seves opcions de classificació per a semifinals de la Copa. Tots dos lluitadors que van acumular entre els dos cinc tirs a porta en tot el partit (tres dels blaugrana, un dels ‘matalassers) van entendre que no era dia per prendre riscos. Fins que va arribar l’últim tram, quan Juanfran va deixar anar la cama sense solta ni volta i va impactar en Busquets en una confusió a l’àrea. Messi, després que Oblak aturés el penal, aprofitaria la segona opció per trobar un gol que ja ningú imaginava que arribaria. Narració i estadístiques (1-0).

Messi, tras anotar su gol.

    Messi després de marcar el gol

Júlia González i Alex Martínez

Coneix al nostre Sr. Director!

Aquesta setmana entrevistem al nostre Sr. Director, en Ramon Coma.

1. T’agrada la teva feina?

Sí, molt.  DSC01555_ Director

2. De petit què volies ser?

Suposo que volia ser com tots els altres nens: policia, bomber, etc. I als 17 anys més o menys ja vaig voler ser professor.

3. Quina carrera tens feta a la universitat?

Filosofia i lletres, ciències de l’educació, un màster en psicologia i un postgrau en informàtica.

4. Quina és la teva cançó preferida?

Satisfaction dels Rolling Stones.

5. Fas alguna activitat fora de l’institut?

Sí, faig senderisme en una associació, m’agrada la jardineria, també faig dos cops a la setmana exercicis de manteniment.

6. T’has barallat algun cop amb algú?

No recordo cap cas.

7. Tens algun record de la teva vida que t’hagi marcat?

La mort del meu pare, va morir molt jove.

8. Quins plans tens pel futur?

En tinc molts, principalment, continuar viatjant tant com pugui.

Helena Palma i Laura del Álamo

Lliga musical dels alumnes!!

Aquí us deixem la classificació d’ aquesta setmana:

1. Andrea Barato (2n) 86 punts

2. Betsaida Vargas (2n) 79 punts

3. Daniel Martín (1r) 46 punts

4. Judit Morales (3r) 42 punts

5. Carla Veiga (1r) 38 punts

6. Gonzalo Flores (1r) 37 punts

7. Sara Belmonte (4t) 32 punts

8. Coral Fernandez (3r) 26 punts

9. Lídia Gurri (1r) 23 punts

10. Javier Rivero (3r) 18 punts

11. Nuria Gurri (3r) 15 punts

12. Nerea Escudero (2n) 14 punts

12. Lucia Barberà (1r) 14 punts

13. Mª Luisa Millán (2n) 10 punts

14. Judit Duran (2n) 8 punts

14. Albert Encinas (2n) 8 punts

14. David Cerezo (4t) 8 punts

14. Omaima Chourfi (1r) 8 punts

14. Mario Castillo (1r) 8 punts

19. Joel Maya (3r) 7 punts

19. Sergi Borrego (1r) 7 punts

19. Ilià Gutiérrez (1r) 7 punts

22. Javier Ferrero (3r) 6 punts

23. Marc Page (1r) 4 punts

23. Alex Castro (1r) 4 punts

25. Daniel Ferrero (3r) 3 punts

 

Hossain el Ommali i Marina Pedrós

Què tramen els alumnes de segon?

Com heu pogut observar al costat de consergeria hi ha molts brics i un compte en rere. Hem pogut parlar amb el responsable d’aquesta activitat, en Martí Miró.

Ens ha explicat que els alumnes de segon estan treballant el tema de les mesures i creuen que als alumnes els costa saber el que és un metre cúbic i el que és un metre quadrat. Quan nosaltres anàvem a segon el Patxi que era el nostre professor de Matemàtiques ens va fer a la paret de la classe el que era un metre cúbic i un metre quadrat i ara estan fent el mateix però en 3 dimensions.

Aquí us deixem unes fotografies de com va la cosa…

DSC01558

DSC01559

Melany Amaro i Laura Mendoza

Nova generació musical♫ ♪

Aquesta setmana entrevistarem a uns quants alumnes sobre quina música escolten, quins grups els agraden i sobretot per saber les preferència que hi ha entre els gèneres. 

Hi ha molts tipus de música: Rock, pop, reggae, clássica, heavy, rap, romàntica, metàl·lica, reggaeton, tecno, hip-hop, punk etc.

Aquí us deixem els resultats:

1. T’agrada escoltar música?

SÍ: 8

NO: 0

2. Quin gènere de música sols escoltar?

-reggeton 2

-de tot 4

-electrònica

-electrònica i rap

3. Quin o quins són els grups que més t’agraden?

-Magno

-Farrell Williams

-Martin Garrix 2

-Nyno

-Ñego

-M’agraden molts grups 2

4. Quant temps dediques a escoltar música?

-30 min.

-Fins que em cansi

-Al temps lliure 3

-3h

-Tot el dia

5. Toques algun instrument?

SÍ:1(guitarra)

NO:7

6. Què et fa sentir la música? Què et transmet?

-pau

-tranquil·litat

-alegria 4

-em relaxa

-depen de la situació sentimental

En conclusió, hem pogut observar que la majoria de la gent escolta el mateix estil de música, no hi ha gaire variació excepte en alguns casos i a tots els agrada escoltar música, diuen que els dóna alegria i tranquil·litat i ganes de fer coses, comencen el dia amb bon peu.

Normalment depèn del tipus de música que escoltis et pot fer sentir més alegre o menys, hi ha gent que per exemple la música clàssica la relaxa, d’altres el pop, rock, reggaeton els posa més alegre, feliços etc.

Júlia Santisteban i Ceci García

 

 

 

 

 

 

 

 

La peculiar història de l’Ava Lavender

L’Ava Lavender neix en un hospital de Seattle amb un tret que la ciència no havia vist encara. Neix amb ales, ales d’ocell. Fins aleshores, mai cap ésser humà no havia nascut amb el membre d’una au ni de cap altra bèstia, i tot i que el cas és del tot inusual, els metges tenen clara una cosa: no poden separar la nena de les ales. Una part no pot viure sense l’altra. I així creix l’Ava, amb dues ales d’ocell enganxades a l’esquena.

Des de la maduresa, l’Ava es proposa investigar les arrels de la seva família per descobrir i entendre qui és ella i d’on ve. El que troba són tres generacions de dones potents i alhora somiadores, singulars i màgiques, que sempre s’han deixat guiar per l’amor.
Aquest viatge fascinant a les arrels de la família de l’Ava Lavender, ens porta del centre d’Europa als Estats Units, de Nova York a Seattle, i té com a teló de fons els grans esdeveniments del segle XX: les migracions cap al Nou Món, la Primera i la Segona Guerra Mundial, el Vietnam, etc.

La nostra companya Marina Pedrós se l’està llegint i de moment li sembla un llibre prou interessant i ens el recomana.

Melany Amaro i Laura Mendoza

No Calliiiis!!

Aquesta setmana us portem la polèmica següent:

Què opines sobre que Javier Bárcenas surti de la presó amb només 200.000€ de fiança?

Aida López

Coneix l’Aida López

Aquesta setmana a Coneix l’alumne presentarem a l’Aida López de 4t A, a continuació li hem fet una petita entrevista per saber més sobre ella. Coneix-la!

1- Defineix-te en dues paraules.

Divertida i impulsiva.  DSC01553_ Aida Lopez

2- Què faràs després de l’ESO?

Encara no ho tinc massa clar.

3. Quin és el teu plat preferit?

Tot el que es pugui menjar.

4- Quin és el grup de música que més t’agrada?

Els S.O.S.

5- Quin és el teu color preferit?

El blau.

6- Què és el que més t’agrada menjar?

Solomillo de ternera con foi i compota de manzana.

7- Tens algun secret ocult?

Sí, molts!

8- Creus en El Karma?

Depèn de les ocasions.

9- T’has barallat algun cop amb algú?

Sí.

Laura del Álamo i Helena Palma

Bárcenas sortirà avui de la presó

La família de l’extresorer del PP Luis Bárcenas ha aconseguit reunir els 200.000 euros de fiança que li va imposar dimarts passat l’Audiència Nacional per sortir de presó. El seu advocat, Javier Gómez de Liaño, va dipositar aquest mateix matí al jutjat perquè pugui abandonar la presó de Soto del Real.

El ex tesorero del Partido Popular, Luis Bárcenas, en una foto de...

Alex Martínez i Júlia González