No callis!

Aquesta setmana, a la secció del “No callis!” obrirem un debat sobre el sistema educatiu a Espanya, volem saber la vostra opinió:

Què en penseu pel que fa a la comparació educativa amb altres països, com per exemple a Finlàndia, que les classes tenen una durada de 45 minuts i un pati de 15 minuts entre classe i classe, i a Espanya on es realitzen classes d’una hora i mitja hora de pati en sis hores?

Jordi Gil i Nerea Rodríguez

Agafen al toro perdut per Vinyes Velles!!

Fa uns 4 mesos, un toro es va escapar d’una granja d’aquí a prop. L’animal estava perdut pel nostre poble i pels voltants. Encara que aquest toro era de granja, la gent estava una mica espantada per si se’l trobava pel carrer o pel camp ja que hi havia diverses persones que van dir que l’havien vist i que l’ajuntament i diverses associacions del nostre poble havien d’actuar ja.

Aquest diumenge la protecció civil del nostre poble, ha aconseguit agafar l’animal després d’uns quants intents.

L’animal capturat pesava uns 400 kg aproximadament i pertany a una raça en perill d’extinció.

El diumenge van anar a buscar al brau i el van adormir amb un dard tranquil·litzant, després una desena de persones van començar a estirar de l’animal per tal de portar-lo de tornada a la seva granja.

Una desena de persones han traslladat el bou adormit pel bosc

Esperem que això no torni a passar! A la fi tot ha quedat en una nova experiència!!

Font:

http://www.montornes.cat/actualitat/noticies/2013/05/27/el-toro-perdut-per-vinyes-velles-ja-ha-estat-retornat-a-la-granja-de-tiana

Erick Rocamora i Marta Llopis

Cristina Cendrós!

Aquesta setmana li farem una entrevista a: Cristina Cendrós.

1. T’agrada el teu ofici?

-Clar.

2. Si no fosis mestre que series?

-Pintora.IMG_0007

3. Quin es el teu menjar preferit?

-Paella.

4. Si tinguesis un any sabatic que farías?

-Viatjar.

5. En quin lloc viatjarias?

– Polinesia.

6. Quins hobies tens?

– Dormir.

7. Que fas en el teu temps lliure?

– Descansar.

8. On voldries viure?

-En una illa deserta.

9. Has viatjat molt?

-Normal.

10. Quin es el teu llibre preferit?

– No llegeixo gaire, El gato pardo.

11. Saps cuinar?

– Una mica.

12. Fumes?

– No.

13. Algun somni per complir encara?

– Si.

Pedro Gil i Eduard Mateo

La vida dels pares

Com ja sabem, la nostra vida actual, la vida d’adolescents, és molt diferent a la vida que tenien els nostres pares a la nostra edat (anys 60,70).

Actualment fem massa cas de les coses materials, sense valorar allò important de la vida. Ens passem els dies, les tardes i les nits pendents d’una pantalla: parlant per l’ordinador, jugant a la play station, veient la televisió o estant pendents del mòbil, entre d’altres coses. Som la generació del Mc’Donalds, de les noves tecnologies i el pitjor de tot és que les coses no semblen anar a millor. La generació dels nostres pares era molt però que molt diferent, no tenien noves tecnologies i es passaven les tardes i els caps de setmana jugant al carrer amb els amics, estan amb la familía, estudiant o simplement llegint un llibre. Tot això a nosaltres ens sembla un avorriment però ells s’ho passaven millor que nosaltres amb tots els recursos que tenim actualment.

Són èpoques diferents, això no es pot negar, i no és per excusar-nos però nosaltres també som com som per tenir tot el que tenim, molt han de canviar les coses per recuperar l’esperit de lluita i superació dels nostres progenitors.

Abans, treballaven i estudiaven alhora per exemple, nosaltres això ho trobem una “currada” però als anys 60 i anteriors era el pa de cada dia, anaven al camp a ajudar a la família, etc.. però bé, eren altres temps.

Blai Viñalloga i Marc Cornelles

L’Honda visita el Marta Mata!

El passat dijous 30 de maig els alumnes de tercer van rebre la visita d’alguns dels operaris de la Honda. Van fer diferents activitats , la primera cosa que van fer va ser una xerrada sobre la seguretat quan vas en moto, i després de tot això van fer un circuit conduint algunes de les motos que van portar per fer el curs de la seguretat conduint.

El circuit constava de 3 proves, la primera consistia en manejar la moto en una línia recta, la segona es tractava de passar entre dues línies sense sortir-se de les dues i l’última en fer una volta amb la moto com si fos una glorieta.

Alba Bueno i Mohamed el Yahyaoui

Júlia Romero!

Aquesta setmana coneixerem l’alumna de 1rB: Júlia Romero

1. T’agrada l’institut? Milloraries alguna cosa?

Sí. Sense barraques.

2. Trobes l’ESO difícil?   

No.    IMG_1510

3. T’agrada l’horari?

Sí.

4. Com véns a l’institut?

En cotxe.

5. Com t’imagines el nou institut?

Més gran i amb més espai.

6. Et trobes a gust amb el professorat i els companys?

Sí.

7. Quantes hores estudies al dia?    

2h.

8. Quina assignatura t’agrada més? I menys?

Català, Música.

9. Creus que et posen molts deures?

No.

10. Fas extraescolars? Quina?

Sí, Repàs.

11. Què t’agradaria ser de gran?

Mestra d’educació infantil.

12. Com et veus d’aquí 4 anys?

Amb més estudis.

13. Què fas els caps de setmana?

Sortir amb els amics i estudiar.

Esperem que ara la conegueu millor.

Eduard Mateo i Pedro Gil