PASTÍS DE LA IAIA

Avui venim a inaugurar aquesta secció amb una recepta senzilla i ràpida de fer.Parlem del pastís de la iaia, fet de xocolata i galetes. A continuació us deixem tota la informació perquè pugueu fer aquesta recepta a casa amb la família o els amics.

INGREDIENTS:

  • 550ml de llet
  • 30g de cacau amarg
  • 30g de midó de blat de moro
  • 30g de sucre
  • 1 cullerada d’essència de vainilla
  • 2 paquets de galetes
  • 50g de xocolata

UTENSILIS

  • Vareta
  • Cassó
  • Motlle cuadrat
  • Bol

INSTRUCCIONS

  1. Per a començar amb la preparació del pastís de la iaia divideix la llet en dues. Porta una meitat a una olla a foc mitjà fins que entri en ebullició. Dissol en l’altra meitat el midó de blat de moro i el sucre.
  2. Quan la llet estigui a punt d’entrar en ebullició, afegeix la freda amb el midó de blat de moro i el cacau amarg. Remou cada punt perquè no es formin grumolls.
  3. Veuràs que a poc a poc la natilla s’espesseix. Quan estigui llesta, retira-la del foc i afegeix l’essència de vainilla. Recomanem que no l’afegeixis des del principi o la seva aroma s’evaporarà. Si no desitges fer una natilla de xocolata, o bé desitges alternar entre la natilla de vainilla i aquesta, llavors divideix-la a la meitat i agrega el cacau amarg una vegada que hagi espessit o no l’afegeixis.
  4. Reserva la natilla tapada amb un paper separador o film que quedi en contacte amb ella. Veuràs que d’aquesta manera, evitarem que es formi aquesta capa espessa, que no és agradable al paladar.
  5. Quan la natilla estigui ben freda, dissol el cacau amarg en la llet. Aquesta et servirà per a humitejar les galetes. Si no desitges fer-ho, pots obviar aquest pas. Recomanem que reemplacis les galetes per lliures de glútens si desitges fer aquest pastís apte per a celíacs.
  6. Humiteja cada galeta i porta-la al motlle on desitges servir el pastís de galetes de l’àvia. Cobreix la primer capa amb galetes, assegurant-te que no quedin buits. Pots tallar alguna galeta per a cobrir per complet.
  7. Cobreix la segona capa amb natilla i repeteix cobrint novament amb galetes. Repeteix aquests passos fins a utilitzar tota la preparació. Reserva-la tapada amb film en la nevera per uns 30-40 minuts com a mínim.
  8. Fon la xocolata cobertura. Pots fer-ho al bany maria o bé en el microones, de 10 segons en 10 segons, per a evitar que es cremi. Cobreix amb la xocolata fosa la superfície del pastís de galetes per aconseguir una millor presentació.

Fins aqui la recepta! Esperem que tots i totes tingueu l’oportunitat de provar-la i gaudir d’ella. Gràcies!

Clara Gavilán i Guillem Sànchez

Deixa un comentari