Marieke Vervoort, la medallista que va posar fi a la seva vida recorrent a l’eutanàsia

L’atleta Marieke Vervoort, campiona dels 100 metres olímpics en els jocs paralímpics de Londres del 2012 , mor als 40 anys recorrent a l’eutanàsia. L’esportista belga patia una tetraplègia progressiva que l’havia deixat paralítica de la meitat inferior del cos des dels 20 anys. “No vull morir però feia temps que estava preparada perquè passés” explicava ella.

Resultat d'imatges de marieke vervoort
Vervoort ingressada al hospital

La malaltia va començar al 1993 arran d’una inflamació de peu. Es va passar la majoria de la seva adolescència anant d’un metge a l’altre, i l’únic que van encertar els metges va ser que el que tenia es tractava d’una malaltia muscular degenerativa incurable. A l’agost de 2016 va iniciar els tràmits per recórrer a l’eutanàsia en cas de patiment. “Quan vulgui puc agafar els meus papers i dir ja n’hi ha prou! Vull morir. Em dona tranquil·litat quan tinc molt de dolor. No vull viure com un vegetal” va dir en un entrevista abans dels jocs paralímpics. Dimarts 22, l’ajuntament de Dest va confirmar la seva mort als 40 anys d’edat.

Marieke Vervoort enfermedad

Vervoort durant els Jocs Paralímpics de Rio 2016

Unes setmanes abans, amb la decisió de posar fi a la seva vida ja presa, va pujar com a copilot a bord d’un Lamborghini complint amb el seu últim somni junt amb els seus pares i gossos expectants.

Alejandro Delgado i Maria Costa

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: