Protecció Civil ha activat aquest dimarts l’alerta del pla Plasecqat per la fuga d’un producte químic corrosiu però no tòxic a l’empresa Parking Service del polígon industrial Can Estapé de Castellbisbal. No hi ha hagut ferits però els treballadors de la planta han sigut desallotjats. Així mateix, s’aconsella als veïns de Castellbisbal que no s’acostin al polígon industrial.
La fuga s’ha produït en un dipòsit d’una capacitat d’entre 25.000 i 30.000 litres de capacitat i ha format un núvol del qual s’està valorant la toxicitat i l’afectació. Segons les primeres dades, es tracta d’oxicloridi titani. Protecció Civil ha insistit que ningú s’acosti a la zona perquè és un producte altament inflamable.
Els accessos al polígon estan tancats. L’empresa afectada ha donat l’avís quan passaven 10 minuts de les 07.00 hores. Al lloc de l’accident s’hi han desplaçat vuit dotacions de bombers, de les quals dues eren furgons de risc químic, que treballen per contenir la fuita i controlar el transvasament del líquid.
Abel Linares i Paula Aguirrebengoa
Filed under: Catalunya |

