Filologia

La paraula que hem escollit aquesta setmana és:

Filologia:

Disciplina que estudia l’estructura i l’evolució d’una llengua principalment per mitjà de l’anàlisi i la interpretació de textos i llurs relacions amb les cultures on s’han originat.

 

Marina Pedrós i Laura Mendoza

Jaume Argemí

Aquesta setmana hem fet l’entrevista a en Jaume Argemí  alumne de 4t B, aquí us la deixem.

1. Quina activitat practiques?  

Tennis.     DSC01388

2. On ho practiques?

Poliesportiu.

3. Què et fa sentir quan ho practiques?

Emoció, adrenalina i felicitat.

4. Practiques aquesta activitat amb cap amic teu?

Sí, amb en Marc, en Sergi i la Carla.

5. Quants dies a la setmana ho practiqueu?

tres.

6. T’agradaria dedicar-t’hi en un futur?

No, perquè m’agraden altres treballs.

7. Recomanaries aquest esport?

Sí, perquè és bo fer esport.

 

Laura del Álamo i Júlia González

Xoriço

L’ insult d’aquesta setmana és :

xoriço: que significa lladre

Alex Marimon

La Cita

La Cita d’aquesta setmana és:

En nuestros locos intentos, renunciamos a lo que somos por lo que esperamos ser.

William Shakespeare

Laura Mendoza i Marina Pedrós

Ice Bucket Challenge no és un repte per diversió

ALS Ice Bucket Challenge o també conegut com  “el Repte del Cub de Gel”, ha sigut un fenomen que ha arrasat mundialment. ALS Ice Bucket Challenge és una campanya publicitària solidària que vol fer saber de què es tracta la malaltia de l’ELA ( l’esclerosi lateral amiotròfica), llavors ajuda a recaptar diners per la investigació a fons de la malaltia.

El repte consisteix en filmar un vídeo mentres et tires una galleda d’aigua freda sobre el cap i després reptar a un màxim de tres persones a fer el mateix. Aquests nominats tenen un marge de 24 hores per complir aquest repte. A canvi de participar en el joc, la persona que accepta el repte ha de fer una donació de 10 euros i la que no ho compleix n’ha de pagar 100.

L’Associació ALS està molt agraïda per les donacions. Però molta de la gent que hi ha participat ha enfocat el repte com un joc i no ha participat amb les donacions i això ha estat molt criticat.

Laura Del Alamo i Melany Amaro

En un dia com avui…

El 29 de setembre de 1833 va morir Fernando VII d’Espanya (Rei Espanyol)

Marina Pedrós i Laura Mendoza 

Portar el mòbil a la butxaca perjudica l’esperma

Definitivament, la relació entre la infertilitat masculina i portar el mòbil a la butxaca ha fet que un grup d’investigadors nord americans investiguin aquest fet.

Després d’analitzar moltes vegades el cas, ja tenen la resposta definitiva. Confirmen que portar el mòbil a la butxaca fa que els homes tinguin menys quantitat d’espermatozoides, i això perjudica més a l’hora de fecundar.

Els homes que tenien poca proximitat amb el mòbil els seus espermatozoides es movien amb normalitat, però les persones que de forma habitual porten el mòbil a la butxaca continuadament la mobilitat dels espermatozoides baixa un 8%, perquè la radiació del mòbil perjudica els espermatozoides.

I l’estudi conclou que hi ha un 40% de parelles que tenen problemes per tenir fills, i cada vegada això es més freqüent.

Un nuevo estudio confirma que llevar el móvil en el bolsillo perjudica al esperma

Melany Amaro Romero i Laura Del Álamo Rueda