Rere el gran impacte del documental Bohemian Rhapsody; considerat el més taquiller de la història i guanyador d’alguns dels premis més prestigiosos del món del cinema com ara els Oscar o els Globus d’Or, nombroses productores ho han considerat un bon precedent per realitzar produccions biogràfiques de caràcter semblant que parlin sobre personatges històrics del panorama musical.

Rocketman una pel·lícula de Dexter Fletcher
Entre totes aquestes pel·lícules trobarem algunes de millor i altres de pitjor qualitat; no obstant això, hi ha una en concret que està sent motiu de polèmica. Es tracta ni més ni menys que de Rocketman, un llargmetratge de Dexter Fletcher que ens portarà a través de la vida d’Elton John i que es diu que podria estar per sobre de la popular Bohemian Rhapsody.
Aquest retrat d’Elton John s’atreveix a trencar amb moltes de les barreres que els grans estudis de Hollywood atorguen a les seves produccions i amb això aconsegueix submergir-te dins la història del cantant d’una forma surrealista a través d’una mirada implacable i fascinant.
Un dels aspectes més destacats d’aquesta pel·lícula és la veracitat dels fets que explica. Mentre que a Bohemian Rhapsody, per exemple, no es va poder comptar amb la mirada personal de l’artista sinó que es va tenir en compte la visió que els seus companys i el seu entorn tenia d’ell; a Rocketman, el mateix Elton John està acreditat com a productor executiu del projecte, enfocant així el seu passat d’una forma més propera i personal.
Els crítics també valoren positivament l’estructura del guió i la forma d’explicar la història, ja que no se centra en fets concrets de la seva vida, sinó en transmetre l’essència de l’home i de la seva música. Això fa de la trama una molt més estilitzada que abans que parlar d’uns fets cronològicament ordenats i que fàcilment podrien trobar-se a qualsevol portal d’internet, prefereix oferir quelcom més estètic on les actuacions sobresurten i Elton John és el veritable focus d’atenció.
El que està clar és que qualsevol persona que vagi a veure la pel·lícula esperant trobar-se el típic documental sobre una estrella del rock, se sorprendrà en quant la primera cançó comenci a sonar. I és que Rocketman és simplement Elton John, l’heroi a la seva pròpia història.
DADES:
- Títol original: Rocketman
- Estrena: 22 de maig del 2019 (Regne Unit) i el 31 de maig del 2019 (Estats Units)
- Gènere: Documental
- País: Regne Unit i Estats Units
- Direcció: Dexter Fletcher
- Guió: Lee Hall
- Fotografia: George Richmond
- Producció: Lawrence Bender, David Furnish, Adam Bohling, Elton John, David Reid i Matthew Vaughn.
- Productora: Marv Films i Rocket Pictures
- Distribuidora: Paramount Pictures
FIXA TÈCNICA:
- Taron Egerton com a Elton John
- Jamie Bell com a Bernie Taupin
- Richard Madden com a John Reid
- Bryce Dallas Howard com a Sheila Eileen
- Stephen Graham com a Dick James
- Jason Pennycooke com a Wilson
- Charlie Rowe com a Ray Williams
- Gemma Jones com a Ivy
TRÀILER (Espanyol)
Zaira Rodríguez i Paula Pajuelo
Filed under: Cinemaniàtics |
Deixa un comentari