Terratrèmol a Lorca

Aquesta setmana a Lorca, van haver-hi dos terratrèmols, dels quals 8 persones han mort i 2 es troben en estat molt greu.
No només l’incident ah afectat al mateix municipi, sinó, també a un radi de 10 km on s’ha notat amb molta força. Els sismes es van produir a les 5 de la tarda, amb la magnitud de 5,1 en l’escala Richter, encara que després a les 7 va haver-hi la rèplica amb magnitud 4,5.
L’A-7 ha sigut l’única autovia estatal afectada a causa d’aquest sisme.
Molts veïns han passat la nit al carretera, ja que tenien por que el sisme es tornés a repetir, malgrat que hi han altres persones que han passat la nit al carrer perquè el sisme ha destruït la seva casa.
També la residència d’avis de Lorca ha hagut de ser desallotjada pel fet que hagin caigut moltes cornisses de l’edifici.
Els reporters del TVE del programa Espanya directe té les imatges del campanar mentres queia a causa del sisme de les 19 de la tarda, hora en la qual s’estava emetent les imatges.

Raquel Sánchez i Verónica Basquens

Baixa la taxa d’espectadors a les sales de cinema europees

Al 2010 les sales europees va créixer un 5,1% , arribant al rècord de 6.445 milions d’euros, segons l’informe publicat aquest dilluns per l’Observatori Audiovisual Europeu.
Aquesta millora es deu, a què els preus del 3D han pujat, encara que, en moltes localitats no ha tingut molt d’èxit, en 14 països va caure mentres que en 13 va pujar la venta d’entrades.
La recaptació va caure un 5,7% a Alemanya amb les ventes de 13,5%; al Regne Unit va pujar la taquilla un 8,7%, en canvi els tickets “venuts” van caure un 2,5%; França va pujar 2,7% respecte el 2009, i Italià va pujar un 17% i un 11% respectivament.

Espanya va tenir una caiguda del 1,3% en taquilles fins 662,3 milions i un descens del 7,6% en les localitats venudes.

Verónica I. Basquens i Raquel Sánchez

Superpop abandona el “quiosc”, troba-la a superpop.es!

Super Pop, tanca les seves portes cap al món del paper, i crea la seva nova web totalment gratuïta després de 30 anys en paper.

La direcció explica que les ventes d’aquest tipus de revista han baixat molt, per això pren aquesta decisió, també comenta que la revista serà totalment gratuïta i que l’adaptarà en forma online, és a dir afegint videojocs oline, i altres funcions.

L’enllaç d’aquesta “nova revista” és: www.superpop.es

Raquel Sánchez i Verónica I. Basquens

Microsoft

Competència amb Apple:
Microsoft ataca a Apple en la seva campanya publicitària. Aquesta companyia ha creat una pàgina on compara els preus d’ordinadors Microsoft i Apple, sota el lema de “Navegar per la web o navegar per Hawai, l’elecció es teva.” On es veuen dos PC’s, un Apple sense cap detall i un Microsoft ben “ornamentat”.

Compra Skype:
Microsoft ha comprat per 8.500 milions de dòlars, l’empresa telefònica Skype.
La companyia farà molts canvis en els programes dels seus sistemes operatius, és a dir, a totes les aplicacions dels sistemes operatius online de Windows estarà inclosa una nova funció relacionada amb Skype.
També aplicaran aquesta funció a diverses videocònsoles que es troben al mercat

Raquel Sánchez i Verónica I. Basquens