Avui divendres 29 d’abril el príncep Guillem i Kate Middelton es donaran el “sí, vull” a l’abadia de Westminster. Més de 5.000 agents de la policia metropolitana, participaran en l’operació de seguretat més complexa i costosa en la història del Regne Unit. La factura del desplegament s’elevarà a 20 milions de lliures (uns 22,6 milions d’euros), sumant també els 7,4 milions de lliures gastats per protegir els participants del G-20 quan es van reunir el 2009 a la capital britànica.
Des de fa uns dies és possible veure a equips d’experts revisant el recorregut que seguirà la comitiva reial, igual que es possible veure a gent fent cua per a poder tenir unes bones vistes de l’acte.
Els que poden pertorbar el casament principesca són elements diversos. La policia està observant amb especial atenció les amenaces d’extremistes islàmics (ja que van amenaçar dient que convertirien la boda en un malson), republicans irlandesos dissidents i grups anarquistes.
Scotland Yard ha promès actuar seriosament davant de qualsevol possible accident. Els agents també estan treballant amb experts en problemes de salut mental, fanàtics i obsessos amb la reialesa. Cada any, el palau de Buckingham rep unes 10.000 cartes de persones amb trastorns mentals. És habitual que les missives continguin retrets o amenaces, o bé expressen el desig d’intimar amb algun dels membres de la família reial.
Beatriz Molina i Verónica I. Basquens
Filed under: Internacional |



Deixa un comentari