DIA 27 DE GENER DEL 1945

El dia 27 de gener del 1945, els soldats soviètics van alliberar als presoners d’Auschwitz.

L’holocaust és el genocidi realitzat pel règim de l’Alemanya nazi contra els jueus d’Europa durant la Segona Guerra Mundial. En el període del 1933 al 1939, els alemanys van fer la vida impossible a la gent jueva. Els jueus en aquella època van ser víctimes d’abusos, discriminació i exclusió. Els alemanys van crear les cambres de gas, on tot el jueu aniria. Auschwitz va ser un camp de concentració més conegut a aquella època, estava format per diversos camps i extermini. Van ser traslladats un milió tres-centes mil persones, les quals van morir el 70% dels jueus.

Tenim diferents històries sobre l’holocaust com per exemple: El diari d’Anna Frank, la història d’aquesta nena parla de com ella i els seus pares s’amagaven en cases perquè cap nazi els agafés i els portés a camps de concentració.

La meva opinió sobre aquest tema és que mai s’hauria de repetir aquestes atrocitats, ja que cada persona pot ser de l’ètnia que vulgui sense haver de ser jutjat ni maltractat ni assassinat. Totes les persones assassinades per ser d’una altra ètnia es mereixen un reconeixement digne. He vist que les persones que van estar a Auschwitz tenien tatuatges al seu braç amb el seu número, moltes de les persones o més ben dit els nadons que van estar, molts d’ells es van treure els tatuatges per “vergonya” perquè les persones no sàpiguen que van estar allà.

Centro del Patrimonio Mundial -

Paula Garcia Femenias

Deixa un comentari